JDM
Öncelikle merhaba, ben Berke Buğra Yılmaz. Yeni Yüzyıl Üniversitesi'nde Bankacılık ve Sigortacılık bölümü birinci sınıf öğrencisiyim. Bugün size JDM diye tabir edilen, Japon Modifiyesi olarak bilinen konu hakkında bir blog paylaşacağım. Keyifli bloglar.
Başta modifiyenin ülkemizdeki ve dünyadaki konumu hakkında bilgi vererek başlayalım.
Ülkemizde modifiye denince aracın amortisörleri dediğimiz yaylarını yere indirmek suretiyle aracın alt kısmının yere yakın hale getirilmesi, jant değiştirilmesi, spoiler takılması gibi şeylerle kısıtlı. Ancak modifiye kültürü kesinlikle böyle bir şey değil. Bunun tabii yasalarımızla da alakası var biraz, Amerika veya Japonya gibi ülkelerde bu yasalar çok daha geniş ve yaptırımları ülkemizdeki gibi olmadığı için maalesef bizim ülkemizde modifiye kültürü az önce yazmış olduğum şeyleri yapmaktan ibaret. Kaldı ki bunların bile yeterince fazla yaptırımları var. Araç basıklığı yüzünden trafikten aracınız men edilebiliyor ve geri almak için cidden uğraşmak gerekiyor.
Aşağıya kendi aracımı koyuyorum, zamanla değişikler yapacağım.
Şuan sadece coilover var, arkalarda spor yay var. Kafamda başka bir araç projesi var onu başka bir blogumda anlatatırım.
Gelelim asıl konumuza.
JDM Nedir?
JDM (Japanese Domestic Market) araçlar, Japonya iç pazarı için üretilmiş, kalite, performans ve mühendislik başarısıyla öne çıkan otomobillerdir. Bu araçlar, dünya genelinde otomobil tutkunları tarafından modifiye kültürünün temel taşları arasında kabul edilir.
En popüler JDM modeller arasında Nissan Skyline GT-R (özellikle R34), Toyota Supra (MK4 A80), Mazda RX-7, Honda Civic Type R, Subaru Impreza WRX STI ve Mitsubishi Lancer Evolution gibi ikonik spor arabalar yer alır. Bu araçlar, yüksek devirli motorları, turbo beslemeleri, arka ya da dört tekerlekten çekiş sistemleriyle dikkat çeker.
JDM kültüründe modifiye; sadece dış görünümle sınırlı kalmaz. Motor güçlendirme, süspansiyon sistemleri, özel jantlar, aerodinamik kitler, agresif body kitler ve yüksek sesli egzoz sistemleri sıkça uygulanır. Yarış ruhunu sokak stiline taşıyan bu araçlar, drift, drag ve time-attack gibi motorsporlarında da sıkça yer alır.
Ayrıca JDM araçlar, genellikle Japonya dışına sınırlı sayıda ihraç edildiği için koleksiyon değeri taşır ve zamanla efsane haline gelmişlerdir. Hem performans hem stil anlamında kendine has bir hayran kitlesi oluşturmuşlardır.
JDM Nasıl Popüler Oldu?
JDM modifiyesi, Japon otomobillerinin hem estetik hem de mühendislik açısından sunduğu özgünlük sayesinde dünya genelinde büyük ilgi gördü. 1990’lı yıllarda Japon otomobilleri ABD pazarına girince, bu araçların hafif, yüksek devirli ve kolay modifiye edilebilir yapıları dikkat çekti. Fast & Furious (Hızlı ve Öfkeli) gibi popüler filmler ve anime dizileri (Initial D gibi) bu kültürü gençler arasında yaygınlaştırdı.
JDM araçlar, güç-ağırlık oranı, turbo motorlar, dört tekerlekten çekiş sistemleri ve aftermarket modifiye parçalarının kolay bulunabilirliği ile hem yarış severler hem de sokak tutkunları için ideal hale geldi.
Japon markalarının (Nissan, Honda, Toyota, Mazda, Subaru) araçları; uygun maliyetli olmalarına rağmen yüksek performans sunmaları ve estetik modifiye imkanlarıyla kült haline geldi. Bu durum, dünya genelinde JDM kültürünü sadece bir modifiye tarzı değil, bir yaşam tarzı haline getirdi.
Blogumuzun sonuna geldik, zaman ayırdığınız için teşekkürler...
https://www.instagram.com/berkeylmz.z
https://www.linkedin.com/in/berke-bu%C4%9Fra-y%C4%B1lmaz-7aa055363/
Yorumlar
Yorum Gönder